Postřehy a zážitky

Ostrovy Gili. Magic mashroom = magické houbičky

Silvestra jsem slavil s kamarády kousek od Bali, na ostrově Gili Trawangan. Potkali jsme tam další kamarády. Jedna má kluka z Francie, který „studuje houbičky.“ Takže jsme šli na kopec a snědli přesně o půlnoci houby.

Gili Trawangan. Na první pohled tropický ráj, na druhý houbový ráj

Gili Trawangan má pověst ostrova, odkud se létá ke hvězdám. Houbičky, které obsahují halucinogenní látky psilocybin a psilocin, působí na každého jinak. Mnozí popisují úžasný a duchovně léčebný průnik do jiných dimenzí. Jiní si v extázi vyřeší problémy z minulosti, dětství, apod. I proto s těmito drogami již po staletí pracují přírodní národy, šamani a léčitelé.

Největší magická houba všech dob. Houbí královna. Francouz kolem ní zatančil šamanský tanec a skákal radostí.

Takže malinkatý ostrůvek Gili Trawangan je vyhlášený tím, že tam rostou velmi silné halucinogenní houbičky. Dělají se tam párty a tak. Potkal jsem tam místní kamarádku, která chodí s Francouzem. A ten „studuje“ tyhle houbičky. Čili jsme s nimi šli, já a ještě jeden kamarád Slovák, na kopec do lesa, kde nikdo nebyl. Tam jsme si na paloučku postavili stan, sedli si na trávník a dali si houbičky.

Účinek po pár hodinách vyprchá a je hotovo. Žádné negativní následky druhý den, jen únava a celkové vyčerpání z probdělé noci.

Z ostrůvků Gili můžete jet na výlet lodí na Komodo.

Houby z hoven

Kde se houby berou? Halucinogenní lysohlávky rostou z kravích hoven! A hrozně rychle. Po cestě do lesa jsme se zastavovali u krav a z hoven trhali houby. Pak jsme šli ráno zpátky a byly tam nové (hovna i houby).

Jízda, na kterou se nezapomíná

Nedá se to ani pořádně popsat, co jsem viděl a ani si to moc nepamatuju, protože se mi otevřelo vidění a cítění věcí, které mám teď zavřené a tak si to ani neumím představit. Jenom vím, co tam bylo, ale už si to neumím znovu vybavit.

Nejdřív jsem se účinku hub vzpíral, protože jsem měl pořád pocit, že bych měl být schopen rozumné komunikace, kdyby někdo přišel nebo cokoliv. Časem jsem to vzdal, lehnul si, zavřel oči a „děly se věci.“ Viděl jsem neuvěřitelné barevné obrazce, měnily se mi pocity a nálada.

Vypůjčím si slova z knihy Mládí v hajzlu od C. D. Payne, kde zrovna prožívá opojení houbama Nick Twisp, hlavní hrdina: „Za úzkýma dveřma vnímání leží říše širokoúhlejch, nákladnejch velkofilmů společnosti Technicolor. Vyskočil sem, protože někde blízko se rozezněla zvonkohra. Zvedl sem ten svíjející se uměleckej předmět, kterej urážíme tím, že ho nazýváme telefon. „Haló,“ zašeptal sem. „Jsem Nick Twisp,“ řek sem. „Jsem živ. Jsem dýchající organismus.“

Pak jsem chodil po trávě, ta svítila ačkoliv byla tma, pod nohama mi ustupovala, při čůrání se ke mě natahovala a tak. Místama to bylo velmi vtipný. Někdy zase strašidelný, když jsem přišel ke křoví, takovýmu tomu co se ho v lese bojíme, páč je tmavý a nikdo neví co tam je. To bylo zlý křoví.

Pak třeba propojení s oblohou, viděl jsem na ní jakoby emoce, resp. celá obloha se měnila podle mých emocí. Možná to skoro byly jakoby různá božstva nebo jedno božstvo, které měnilo náladu.

Najednou mi začalo být veselo a božstva na obloze jásala, pak strach a božstva mě strašila a tak. Všechno se dělo jen podle mě, i když někdy mi připadalo, že je to obráceně a já se řídím podle toho. To byl moment, kdy jsem přišel na to, že emoce mají velkou moc a můžou si dělat, co chtějí. V tom jsem měl pocit, že jsem v reálném životě vlastně v háji, že to jsou věci které nejdou ovlivnit a dělají si se mnou co se jim zachce. Pak to zas zmizelo.

Houbičkový stav nejspíš dobře zná Weebl, autor těchto klipů: Badgers. Doporučuju dokoukat až do konce.

Strach ze strachu

Toho strachu jsem se trochu bál, protože bych se na něm nerad zaseknul, to mi dělalo starosti. Ale nic takového se nestalo, ačkoliv mi připadalo, že jsem docela mimo, kontrolu jsem nad tím měl. Člověk nad sebou „jakous takous“ kontrolu má, i když si připadá, že ani trochu. Konec konců, podle některých statistik jsou halucinogenní houbičky ze všech drog (včetně alkoholu a cigaret) nejméně nebezpečné.

Úplně jsem cítil, jak mi se mi v hlavě otevírají jakési póry, které jsou jinak zavřené. Přišlo mi, že při otvírání dokonce jemně praskají jako bublinková folie.

Halucinace nebyly jenom vidiny, ale taky pocitové. Cítil jsem se hubeně, nebo jsem třeba cítil že se mi obloha napojila na celou nervovou soustavu a jsme jedno „tělo“.

Byl jsem schopen vnímat strašně moc barev a pohybů najednou, takže mi připadalo, že to trvá delší dobu, než ve skutečnosti. V běžném životě tolik vjemů zvládnu za hodně dlouhou dobu, tady to lítalo jedno za druhym jakoby nic a já to všechno v pohodě stíhal.

Mimochodem, taky jsem několikrát blil, ale překvapivě mi to přišlo nepodstatné. Ostatní neblili. Asi jsem neměl jíst ty sušenky.

Ráno na ostrově Gili Trawangan

Probuzení

Póry se zavřely a já, ačkoliv vím co se dělo, neumím si to už vybavit. Jednu chvíli jsem měl pocit, že jsem prožil v obrazcích několik hodin a přitom to byla chvíle.

„Čas opět tikal svým normálním tempem a všední realita tu lelkovala v těch nejušmudlanějších domácích hadrech,“ řekl by Nick Twisp.

Na konci při probouzení mi začalo najednou připadat, že všechno je tak, jak to má být. Že naprosto všechno do sebe dokonale zapadá a je úplně jedno co člověk dělá, vždycky je to správně, protože všechno do sebe vždycky zapadne.

Tento článek rozhodně není doporučením, abyste podobné vylomeniny dělali také. Popsal jsem svůj zážitek a je na Vás, jak s tím naložíte. Halucinogenní houbičky mají svá rizika a jejich podstoupení je riziko každého jednotlivce!

Kudy na Gili?

Na ostrovy Gili se z Bali dostanete přímou trasou rychlo-lodí z přístavu Padang Bai. Nebo můžete jet ze stejného přístavu trajektem na ostrov Lombok, potom autobusem a potom malinkou loďkou na Gili. Složitější a delší cesta je levnější.

Zobrazit místo Ostrovy Gili na větší mapě

Dodatek 2.9.2014: Houbičky jsou zakázané

Zákaz houbiček na Bali

Tenhle dopis se dostal do ruky jednomu z emigrantů. Překlad:

Toto je oficiální dopis od Indonéských úřadů, který zakazuje občanům Indonésie a cizincům obchodovat s přírodními houbami (produkt z kravího trusu).

• Držet, skladovat nebo jinak uchovávat, distribuovat, prodávat, kupovat.

Jedná se o běžná narkotika na základě Indonéského narkotického regulačního listu I. č. 35, rok 2009. Trest od 4 do 20 let.

Odebírejte novinky o Bali!

Přihlašte se k odběru novinek a nic Vám neunikne. Můžete teď hned:

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Ze seznamu odběratelů se můžete kdykoliv odhlásit.

Štítky: ,

Uloženo dne 6.1.2013. Rubrika Postřehy a zážitky. Komentářů: 29.

Autorem článku je Bíbr

Bíbr je digitální nomád. Cestuje a pracuje zároveň. Díky práci na počítači může bydlet kdekoliv na zemi, jen když tam mají internet. Dříve patřil mezi lidi trávící polovinu času v kanceláři, dnes zkouší bydlet na různých místech na zemi. Jeho životní heslo je "teď!"

29 komentářů k “Ostrovy Gili. Magic mashroom = magické houbičky”

1. Dne 6.1.2013 at 14:07 Martin responded with... #

Ježiš, já zrovna přestávám s trávou a ty na mě tady houbičky .)

2. Dne 22.1.2013 at 12:28 Nikolas responded with... #

Chtěla jsem je zkusit v Kutě, ale přišly mi hrozně předražené i po smlouvání. Snad příště. 🙂 Jinak já byla jen na Gili Air, ale beru to zpětně jako největší peklo z celé dovolené… takhle na dva, tři dny ok, ale nechápu, jak tam někdo může strávit většinu své dovolené (a že pár takových znám).
    Mimochodem, chtěla jsem se tě zeptat, jestli se náhodou nechystáš do Čech (nebo neznáš někoho, kdo ano). Kamarádka hrála na karimbu v jedné studentské skupině, ale teď se jí rozbila. Koupila jsem jí ji tenkrát přímo v Kutě, asi za 35.000 Rp. Docela by byla vděčná, kdyby ji někde mohla sehnat, u nás je to buď hrozně drahé nebo nesehnatelné (nebo ošklivé).

• Dne 23.1.2013 at 09:33 Bíbr responded with... #

Ahoj Nikolas 🙂

Pro někoho je ležení na pláži ten nejlepší oddych. S dobrou knížkou, proč ne.

Do ČR se chystám až za dlouho a nikdo jiný mě taky nenapadá, bohužel.

• Dne 29.1.2013 at 20:11 Nikolas responded with... #

Teď se koukám, že jsem nedopsala myšlenku a takhle blbě to vyznělo. 🙂 My měli v plánu jet na Gili Air jen na 2 dny – na regeneraci po treku na Rinjani. Jenže po příjezdu byl problém vůbec sehnat ubytování (hledali jsme 4 hodiny!) a nakonec jsme dopadli tak, že ještě s jednou českou dvojicí jsme si podělili pokoj cca za 400.000 Rp. a to jsme ještě museli spát na zemi. 😀 No, další den už jsme chtěli odjet, ale přítel chytl totální střevní chřipku nebo co to bylo – nedokázal ani ležet, jen lítal na záchod a nevěděl, jestli dřív zvracet nebo… no prostě to bylo hrozný. Takže by nezvládl přepravu na lodi, a tak jsme tam zůstali „uvěznění“ čtyři dny. On měl pocit, že umře, a já se k smrti nudila (nemám ráda moře a nebaví mě ležet a opalovat se), a tak jsem jen popíjela alkoholický drinky. Takže – předražený výlet, který fakt nestál za to. 😀

• Dne 30.1.2013 at 05:04 Bíbr responded with... #

Olala, to muselo být hodně špatný 🙁
          Ale uvěznění na tropickém ostrově není zas tak špatná věc 😉

• Dne 3.2.2013 at 11:09 MartikCZ responded with... #

Ahoj, zajimave cteni o Gili.. byli jsme na Trawangan ted 5.-9.1.2013..taky byl problem sehnat ubytovani v normalni cenove relaci..na to ze je mimosezona tak fakt predrazene… ale i tak jsem si uzili .. nicmene ke strevnim problemum…meli jsem je vsichni a vyrazne, nakonec jsem se dopatrali , ze to bylo ze syrove cibule, ze to melo vicero lidi na ostrove… pry obsahuje nejake bakterie , ktere zpusobuje toto silne strevni onemocneni… ale ustali jsme to a snad ok.)

• Dne 4.2.2013 at 10:03 Bibr responded with... #

To je pravda, Gili je dražší. I jídlo je tam dražší. Po Silvestru taky ještě asi byli zmlsaní cenami ze Silvestra. Na Silvestra tam bylo přeplněno a ceny byly o hodně vyšší.
            Zajímavý poznatek s tou cibulí. Ono v těhle končinách to může být z čehokoliv.

• Dne 16.3.2013 at 18:11 danuba responded with... #

Ahojky,říká se,že syrová cibule na sebe nachytává všelijaké ty zlé potvůrky,když v rodině jeden onemocní např.virozou má se nechat v místnosti rozkrojená cibule a další se prý nenakazí.Cibuli musíte hned druhý den vyhodit a případně dát znova.Nevím,vlastní zkušenost nemám,ale že zapomenutá nakrájená cibule/venku u grilu/ už byla ráno chycená plísní, jsem viděla na vlastní oči.
            Zdravím na Bali :o)

• Dne 5.3.2013 at 08:36 Marek responded with... #

Pokud ji uvidim, mohl bych ji privezt…

3. Dne 12.2.2013 at 22:18 PaCes65 responded with... #

Houbičky jsem zkusil na Sumatře a od té doby mám strach cokoli podobného zopakovat. Majoritní byl ze všech prožitků strach ze smrti z předávkování. Je fakt, že si člověk docela udržuje kontrolu, čímž se to stává ještě horší – strach mě nepustil celou dobu od 19:00 do jedné v noci. Za tu dobu jsem udělal všechno možné, abych to ze sebe dostal – zvracel, kadil, proléval se vodou, vzal Zyrtec a Analergen…. Taky jsem se chtěl vykoupat v chladném jezeře Toba, ale ta neopouštějící soudnost mi říkala, že to by nemusel být takhle v noci v tom stavu nejlepší nápad….
    Měl jsem i všechny výše v článku popisované stavy, ale fakt jsem si je neužil. Něco si pamatuju přesně, z něčeho zbyl jen pocit.
    Porci houbiček jsme si rozdělili napůl se ženou, teda alespoň jsme to tak řekli „kuchařce“, ale kolik toho do Happy Pizza dala, už nikdo nikdy nezjistí. Já každopádně mám pocit, že mě chtěla zabít. Ženu ne, ta měla jen takovou lepší vopici.
    Citlivějším romantickým povahám, jako jsem já, fakt důrazně nedoporučuju 😉
    Jestli si dám příště, tak maximálně 10% běžné dávky. I to mě jistě skolí 🙁

• Dne 13.2.2013 at 08:32 Bíbr responded with... #

To, do jakého psychického stavu se člověk dostane, je naprosto klíčové. Účinkem hub se stavy násobí. Ideální mi připadá zkoušet tyhle věci s někým zkušeným, komu důvěřujete. Být v takovém stavu sám nebo s někým nevhodným může být i nebezpečné, takže pozor na to!

4. Dne 4.3.2013 at 15:08 ea responded with... #

Na co jezdit tak daleko? Houbiček je dost i v našich lesích. Pokud to někdo chce zkoušet, měl by nejprve vědět něco o set & setting. Když člověk nedodrží pár základních zásad, může se mu to vymstít…naopak pokud máte štěstí, změní Vám to život. Přeju všem to druhé! 🙂

• Dne 4.3.2013 at 15:29 Bíbr responded with... #

Milý/á ea, já jsem na Gili rozhodně nejezdil kvůli houbičkám, ale dobrá poznámka 😀

Pokud bys měl(a) chuť se rozepsat, tak vypsání zmíněných zásad by určitě pomohlo případným kolemčtoucím dobrodruhům 😉

5. Dne 13.3.2013 at 10:26 Honza D. responded with... #

Chtěl bych letos na podzim Gili navštívit. Asi jen na 1 den a pak bych chtěl pokračovat do parku Komodo. Nevíš náhodou, jestli je nějaké rozumné spojení z Gili (Lomboku) na Komody? Odtamtud bych letěl do Denpasaru a domů.

• Dne 13.3.2013 at 10:30 Honza D. responded with... #

ZPĚT! Našel jsem tvůj článek, kde je to popsané. Díky.

6. Dne 13.3.2013 at 12:28 Bíbr responded with... #

OK 🙂

Pro ostatní, je to článek zde: http://www.zivotnabali.cz/postrehy-zazitky/komodo/

7. Dne 7.4.2013 at 16:30 martina responded with... #

ahoj, nás zaujal Gili Meno a chceme tam odskočit z Bali jen tak na 2 dny. Cesta tam z Padangbai je přímá na Gili, ale zatím jsem nezjistila, jak dlouho trvá? Ze stránek Perama mi ale není jasná zpáteční cesta, jede tam něco z Gili přímo do Padangbai?Počítám, že tam bude více společností, které jezdí taky přímo z Padangbai – Gilli, jen ještě jak je to s lístkami (v červenci) je třeba nějak předem rezervovat. Děkuji.

• Dne 8.4.2013 at 05:01 Bibr responded with... #

Zdravím, z Padangbai na Gili a zpět jezdí Fast boat. Cesta trvá asi dvě hodiny, možná i méně, nepamatuju se přesně. Ano, jezdí hodně společností. Lístek stačí koupit den předem.

8. Dne 8.4.2013 at 23:28 Jirka responded with... #

a na kolik takový lístek přijde? Už se nám to pomalinku blíží. Pozítří nás čeká očkování. 🙂

• Dne 10.4.2013 at 06:00 Bíbr responded with... #

Cenu lístku si nepamatuju. Tuším že 700 korun, ale nevím jistě. Ceny jsou každopádně různé a dá se smlouvat, případně si dát práci a najít co nejlevnějšího prodejce.

9. Dne 10.4.2013 at 17:14 martina responded with... #

ahoj, něco jsem už hledala. zatím mi nejlépe vychází společnost Perama. cena Padangbai-Gili (fastboat) 40000Rp. ale ze stránek jsem pochopila (možná ale špatně?), že zpátky na Padangbai to nejede z Gilli, ale z Senggigi (Lombok). Tam se člověk asi musí dopravit místní dopravou.
    Na gili mají zastávku na Trawanganu a Air. Dostat se na Meno snad nebude problém místními čluny?

• Dne 13.4.2013 at 13:19 Bíbr responded with... #

Ahoj, to podle mě není cena za rychloloď. Tedy pokud jsi nenapsala o jednu nulu míň. I podle cesty zpět to vypadá spíš na klasickou cestu. Perama tě dopraví do PadangBai, odtamtud trajekt na Lombok, pak autobusem a pak loďkou na Gili. Je to levnější, ale ztratíte dost času.
      Rychloloď jede rovnou na Gili.

• Dne 24.4.2013 at 16:32 martina responded with... #

jo chybí jedna nula 400000, a na stránkách je to uvedená částka za rychloloď. Přímá cesta je touto rychlolodí uvedena z Padangbai na Gilli. Zpátky je ale psaná z Senggigi do Padangbai.

10. Dne 12.6.2013 at 12:39 Hanka responded with... #

Ahoj, v Indonésii(Bali, Lombok, Gilli Tr.) jsme byli v říjnu 2007. Bylo to naprosto super. Počasí vyšlo a hlavně všude bylo málo lidí (turistů). Ani se mi tomu nechtělo věřit. Kam jsme vlezli bylo volné ubytování. Ceny nízké. Zrovna tak na Gilli… pár turistů. Houbičky jsme vyzkoušeli. Kamarád měl podobné zážitky a já nic. Jeden den jsem zkoušela čaj, druhý den omeletu z dvojnásobné dávky a pak už jsem to vzdala. Měla jsem jenom nepříjemnou lehkou otravu s pocity obrovské žízně a bolestí žaludku a jinak nic. Ale kamarád si to užíval. Držel mě za ruku a hlásil mi věci typu…jéééé teď jsme spolu v mixéru a teď lítáme mezi dráčky :o). Prý mám asi silnou stěnu žaludku…no, nevím, ale i bez houbiček to byla dovolená úžasná. Kdo se tam teprve chystá, má se na co těšit.

11. Dne 7.2.2016 at 12:34 Petr responded with... #

Ahoj, Bibre prosim te houbicky na Bali jsou nelegalni? Slysel jsem od mistnich ze houbicky jsou na Bali legalni. Nerad bych se dostal do problemu. 🙂 Dekuji

• Dne 18.7.2016 at 02:03 Bíbr responded with... #

V článku je to doplněné. Houbičky jsou už několik let nelegální.